Advance Online Publikationen (ab 2020)


Publikationen, die vor 2020 veröffentlicht wurden, sind entweder im Newsletter-Archiv oder unter dem Menüpunkt "Buchpublikationen seit 1979" einzusehen. Alle Publikationen sind alphabetisch geordnet. Derzeit sind 66 Publikationen als Advance Online Publikationen gelistet.

  • Calice, M. N., Bao, L., Freiling, I., Howell, E., Xenos, M. A., Yang, S., Brossard, D., Newman, T. P., & Scheufele, D. A. (2021). Polarized platforms? How partisanship shapes perceptions of "algorithmic news bias". New Media and Society. Advance online publication. doi:10.1177/14614448211034159
  • Dienlin, T., Masur, P. K., & Trepte, S. (2021). A longitudinal analysis of the  privacy paradox. New Media & Society. Advance online publication. doi:10.1177/14614448211016316
  • Eberl, J.-M. (2020). Medienbias. Handbuch Politische Kommunikation. Advance online publication.
  • Egelhofer, J. L., Aaldering, L., & Lecheler, S. (2021). Delegitimizing the media? Analyzing politicians’ media criticism on social media. Journal of Language and Politics. Advance online publication. doi:10.1075/jlp.20081.ege
  • Freiling, I., Krause, N. M., Scheufele, D. A., & Chen, K. (2021). The science of open (communication) science: Toward an evidence-driven understanding of quality criteria in communication research. Journal of Communication. Advance online publication. doi:10.1093/joc/jqab032
  • Grimm, Jürgen (2020). Hoch gefährlich und ohne verlässliche Strukturen! Mit Verschwörungsnarrativen gegen Werterelativismus und Weltbild-Chaos. tv diskurs, 24(4).
  • Hoffmann C.P., & Einwiller, S. (2020). Psychologische Dimensionen der Unternehmenskommunikation. In A. Zerfaß, M. Piwinger, & U. Röttger (Eds.). Handbuch Unternehmenskommunikation: Grundlagen, Einflussmöglichkeiten, Management. Wiesbaden: Springer Gabler. Advance online publication.
  • Kassa B. E., Korbiel, I., Rozgonyi, K., Winter, L., & Sarikakis, K. (2021). Media Governance, supranationale Medienpolitik und Feminismus. In J. Dorer, B. Geiger, B. Hipfl, & V. Ratković (Eds.), Handbuch Medien und Geschlecht. Springer Reference Sozialwissenschaften. Wiesbaden: Springer VS. Advance online publication.
  • Lecheler, S., de Haan, Y., & Kruikemeier, S. (2020). (Eds.) The advancement of methods in the field of journalism studies. Special issue. Journalism Studies.
  • Nanz, A., & Matthes, J. (2021). Kognitive Wirkungen politischer Kommunikation. In I. Borucki, K. Kleinen-von Königslöw, S. Marschall, & T. Zerback (Eds.), Handbuch Politische Kommunikation. Wiesbaden: Springer VS. Advance online publication.
  • Stubenvoll, M., & Matthes, J. (2021). Four paths to misperceptions: A panel study on resistance against journalistic evidence. Media Psychology. Advance online publication. doi:10.1080/15213269.2021.1951767
  • Stubenvoll, M., & Matthes, J. (2021). Why retractions of numerical misinformation fail: The anchoring effect of inaccurate numbers in the news. Journalism & Mass Communication Quarterly. Advance online publication. doi:10.1177/10776990211021800
  • Van Aelst, P., Toth, F., Castro, L., Stetka, V., de Vreese, C., Aalberg, T., Cardenal, A. S., Corbu, N., Esser, F., Hopmann, D., Koc-Michalska, K., Matthes, J., Schemer, C., Sheafer, T., Splendore, S., Stanyer, J., Stepinska, A., Stromback, J., & Theocharis, Y. (2021). Does a crisis change news habits? A comparative study of the effects of COVID-19 on news media use in 17 European countries. Digital Journalism. Advance online publication. doi:10.1080/21670811.2021.1943481
  • Wolfgruber, D., Stürmer, L., & Einwiller, S. (2021). The thin line between inclusion and exclusion: Communication as a facilitator and obstructor of an inclusive work environment. Personnel Review. Advance online publication. doi:10.1108/PR-01-2021-0013