• Bausteine einer Politischen Ökonomie der Medien – DGPuK workshop by the sections media economics and sociology in media communications "Medienwirtschaft und Gesellschaft 2: Medienkonsum und Mediengesellschaft" – Salzburg, 10th November, 2000.
  • Das politische Dilemma medialer Produktion. Ein Beitrag zum Verhältnis von Ökonomie, Öffentlichkeit und Medium. Media Symposium Lucerne "Mediengesellschaft: Strukturen, Merkmale, Entwicklungsdynamiken"– Lucerne, 30th November, 2002.
  • Medien zwischen Markt, Macht und Moral. Ethics seminar by the  Journalists Academy of the Konrad Adenauer Foundation – Frauenchiemsee, 25th September, 2003.
  • Öffentlichkeit und Güterlehre. 10th Kommunikationswissenschaftliche Tage (KWT 04). Medialer Wandel und Europäische Öffentlichkeit – Vienna, 12th November, 2004.
  • Time and Media Culture. Findings of Media and Communication Science. 28th International Wittgenstein Symposium "Zeit und Geschichte" – Kirchberg, 11th August, 2005.
  • Ökonomische Sicht auf medienpolitische Akteure. Conference "Strukturen, Akteure, Organisationen – die Meso-Perspektive  in der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft" – Vitznau/Vierwaldstädtersee, 1st October, 2005.
  • Separating TV ads from TV programming: What we can learn about programme-integrated advertising from economic theory and research on media use. DGPuK annual conference – Dresden, 18th June, 2006. (together with Jens Woelke)
  • Organisation und Institution. Conference "Strukturen, Akteure, Organisationen – die Meso-Perspektive  in der Publizistik- und Kommunikationswissenschaft" – Vitznau/ Vierwaldstädtersee, 30th September, 2006.
  • Programm-Werbespot-Verbindungen. Presentation of a programme structure analysis of Austrian television programmes commissioned by the Austrian Regulatory Authority for Broadcasting and Telecommunications (RTR), Vienna, 29th March 2007.
  • Medieninhalte als Erfahrungs- und Vertrauensgüter. Eine inhaltsanalytische und medienökonomische Annäherung an mediale Informationsleistungen. DGPuK annual conference – Bamberg, 18th May, 2007. (together with Jens Woelke)
  • Institution, institutioneller Wandel und Medien. Presentation as part of a hearing for the appointment of the professorship in mass media sciences focusing on the change of media at the University of Zurich, Zurich, 11th October, 2007.
  • Selbstkommerzialisierung und Selbstentöffentlichung österreichischer Fernsehvollprogramme. DGPuK annual conference – Lugano, 2nd May, 2008. (together mit Jens Woelke)
  • Inklusion und Exklusion aus Sicht der ökonomischen Güterlehre. Workshop "Inclusion/Exclusion" by the Salzburg Centre of European Union Studies (SCEUS) – Salzburg, 16th May, 2008.
  • ORF2-Regional. Presentation of an analysis of the regional news programme 'Bundesland Heute' commissioned by the Austrian Regulatory Authority for Broadcasting and Telecommunications (RTR), Vienna, 4th June, 2008. (together with Jens Woelke)
  • Why is it so hard to enforce the principle of separation between advertising and editorial content on television. What we can learn about programme-integrated advertising from economic theory and research on media use. 15th International Conference of the Association for Cultural Economics International (ACEI) – Boston, MA, 13th June, 2008. (together with Jens Woelke)
  • Public Service Media and the Economic Theory of Collective Action. 4th International Re-Visionary Interpretations of the Public Enterprise (RIPE) Conference "Public Service Media for Communication and Partnership" – Mainz, 10th October, 2008.
  • The Public Sphere and the Theory of Public Goods. 2nd European Communication Conference of the European Communication Research and Education Association (ECREA) – Barcelona, 28th November, 2008.
  • Zur Realität europäischer Öffentlichkeit. Relevanz und Kontexte der Darstellung der EU in Informationssendungen des Fernsehens in Österreich und in Deutschland. Conference "Europäische Öffentlichkeit und journalistische Verantwortung" – Vienna, 27th February 2009. (together with Jens Woelke and Torsten Maurer)
  • TV Programme analyses: Werbespot-Programm-Verbindungen, Regional- und EU-Berichterstattung. Guest lecture at the Eidgenössischen Technischen Hochschule (ETH) Zurich – Zurich, 3rd March, 2009.
  • Panel moderation 'Nationale Medienkulturen im Wandel'. DGPuK annual conference – Bremen, 1st May, 2009.
  • Discussant. 3rd workshop for young scientists in media economics and media management at the University of Music and Drama Hannover  – Hannover, 2nd May, 2009.
  • Medienentwicklung als Institutionalisierung. Guest lecture at the Institute of Journalism and Communication Research at the University of Music and Drama Hannover – Hannover, 19th May, 2009.
  • Evaluierung der Presseförderung in Österreich. Status, Bewertung, internationaler Vergleich und Innovationspotenziale, Presentation (Scientific Board), Austrian Federal Chancellery – Vienna, 8th August 2012. (together with Hannes Haas and Bernadette Kneidinger).
  • Die Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks in Österreich: Mögliche Formen und Reformen, Symposium "Finanzierung des öffentlich-rechtlichen Rundfunks", Austrian Broadcasting Corporation – Vienna, 17th October 2012.