Journal articles

  • Rahimi Mavi, S., Einwiller, S., & Wahl, I. (2024). Communicating about halal products to non-muslim consumers - The role of fit and skeptisism. Journal of Marketing Communications, 0(0), 1-15.
  • Wahl, I., Wolfgruber, D., & Einwiller, S. (2023). Mitigating teleworkers' perceived technological complexity and work strains through supportive team communication. Corporate Communications: An International Journal. Ahead of Print.
  • Tremmel, M., & Wahl, I. (2023). Gender stereotypes in leadership: Analyzing the content and evaluation of stereotypes about typical, male, and female leaders. Frontiers in Psychology, 14.
  • Wahl, I., Brugger, M. & Walenta, C. (2023). Effects of teleworkers' perceptions of superiors' power and trust on their working behavior: An application of the Slippery Slope Model. International Journal of Work Innovation, 3(4), 338-366.
  • Wahl, I., Kuso, S. & Wimmer, B. (2022). An assessment of learners' needs regarding learning videos and immersive learning environments. Digital Psychology, 3(2), Article 2.
  • Wahl, I. & Kirchler, E. (2020). RIsk SCreening on the Financial Market (RISC-FM): A tool to assess investors’ financial risk tolerance. Cogent Psychology, 7(1), 1714108.
  • Wenzel, G., Walenta, C. & Wahl, I. (2019). Flexibilität und Struktur am Beispiel einer Lehrveranstaltung im Blended-Learning-Design. Zeitschrift für Hochschulentwicklung, 14(3), 91-101.
  • Neuwirth, E. & Wahl, I. (2017). Effects of the similarity between mentees and mentors on the evaluation of the 'Mentoring for Migrants Program'. International Journal on Evidence Based Coaching and Mentoring, 15(2), 140-154.
  • Wahl, I. & Walenta, C. (2017). Evaluierung des Aufnahmeverfahrens eines Fernstudiengangs anhand des Studienerfolges: Vorhersage des Studienerfolges durch studienbezogene Lerntests, Englischtests, objektive Leistungsmotivationstests, Intelligenztests und Eignungsinterviews. Zeitschrift für Evaluation, 16(1), 73-96.
  • Wahl, I. & Aghamanoukjan, A. (2015). Der Statistik Austausch. Ein studiengangübergreifender Online-Kurs für die Betreuung von quantitativen Arbeiten. Greifswalder Beiträge zur Hochschullehre, 4(1), 63-72.
  • Wahl, I., Pollai, M. & Kirchler, E. (2013). Status, identification and in-group favouritism of the unemployed compared to other social categories. Journal of Socio-Economics, 43(1), 37-43.
  • Wahl, I. & Kirchler, E. (2011). Einschätzung der finanziellen Risikobereitschaft von Anleger/innen am Finanzmarkt. Bankarchiv: Zeitschrift für das gesamte Bank- und Börsenwesen, 59(6), 385-390.
  • Wahl, I., Endres, M., Kirchler, E. & Böck, B. (2011). Freiwillige und erzwungene Kooperation in sozialen Dilemmata: Das Slippery Slope Modell im öffentlichen Verkehr. Wirtschaftspsychologie, 13(1), 87-100.
  • Wahl, I., Kastlunger, B. & Kirchler, E. (2010). Trust in authorities and power to enforce tax compliance: An empirical analysis of the "slippery slope framework". Law & Policy, 32(4), 383-406.
  • Kirchler, E. & Wahl, I. (2010). Tax compliance inventory TAX-I: Designing an inventory for surveys of tax compliance. Journal of Economic Psychology, 31(3), 331-346.
  • Wahl, I., Muehlbacher, S. & Kirchler, E. (2010). The impact of voting on tax payments. Kyklos, 63(1), 144-158.
  • Kirchler, E., Hoelzl, E. & Wahl, I. (2008). Enforced versus voluntary tax compliance: The "slippery slope framework". Journal of Economic Psychology, 29(2), 210–225.
  • Kirchler, E., Wahl, I., Hölzl, E., Kamleitner, B., Kastlunger, B., Korunka, C., Kubicek, B. & Mühlbacher, S. (2007). Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie: Forschungsthemen an der Universität Wien. Psychologie in Österreich, 27(3), 242-251.


Book chapters

  • Wahl, I., Walenta, C. & Wenzel, G. (in print). Validity and fairness of an admission procedure using a study-related learning test. In S. Hummel & M.-T. Donner (Eds.), Doing higher education: Student assessment in digital and hybrid learning environments. Wiesbaden: SpringerVS.
  • Tesar, J. & Wahl, I. (in print). Mobiles Arbeiten an Fachhochschulen: Ein best-practice Bericht der FernFH. Handbuch des Bundesministeriums für Bildung, Wissenschaft und Forschung.
  • Wahl, I. & Walenta, C. (2018). Mehr Zeit und bessere Vereinbarkeit durch Blended-Learning? Befragungsergebnisse von Studierenden eines berufsbegleitenden Studiengangs. In I. Buß, M. Erbesland, P. Rahn & P. Pohlenz (Hrsg.), Öffnung von Hochschulen: Impulse zur Weiterentwicklung von Studienangeboten (S. 233-254). Wiesbaden: Springer VS.
  • Kirchler, E., Muehlbacher, S., Kastlunger, B. & Wahl, I. (2010). Why paying taxes? A review of tax payment decisions. In James Alm (Hrsg.), Developing alternative frameworks explaining tax compliance (S. 15-31). London: Routledge.
  • Kirchler, E., Hoelzl, E. & Wahl, I. (2009). Compliance to authorities: Importing ideas from tax psychology to organizational psychology. In John E. Michaels & Leonardo F. Piraro (Hrsg.), Small Business: Innovation, Problems and Strategy (S. 7-16). New York: Nova Science.
  • Kirchler, E., Muehlbacher, S. & Wahl, I. (2008). Wirtschaftskriminalität: Zur Effizienz von Kontrollen und Strafen auf Steuerehrlichkeit. In Studiengesellschaft für Wirtschaft und Recht (Hrsg.), Wirtschaftsrecht (S. 1-12). Wien: Linde Verlag.


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